Lättläst om kommunalvalet

Justitieministeriet, Selkokeskus och LL-Center har tillsammans gett ut en lättläst broschyr om kommunalvalet. Den finns att ladda ner på LL-centers hemsida. Där finns också videor på lätt svenska om hur man röstar.

Skärmklipp från LL-centers hemsida

Studi.se har också gjort en video ”Vad är demokrati?” (7min) för samhällskunskap. Här finns en tydlig röst och många relevanta ord. Den kan t.ex. användas som hörförståelse på nivån B1+.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s